Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

Ψάχνοντας σχολείο, εδώ μακριά...

Έχω πια τρία χρόνια στην Ολλανδία και μπορώ να πω ότι έχω μάθει πολλά πράγματα για τη χώρα. Για την κουλτούρα τους, τον τρόπο ζωής γενικότερα, για το πως να επιβιώνω...
Να, που τελικά, όσο θα περνούν τα χρόνια και οι ανάγκες της οικογένειάς μου θα αλλάζουν, θα έρχομαι αντιμέτωπη με καινούργιες καταστάσεις.
Κι εκεί θα πρέπει -απλά- να τα βγάλω πέρα. Θέλω, δε θέλω!
Η Νικολέτα έχει κλείσει τον ενάμιση πρώτο χρόνο της ζωής της και ΝΑΙ, έφτασε η ώρα να τη γράψουμε στο σχολείο! (..κι όμως από τώρα!)

Άντε να σε δω!

Σε ποιο σχολείο, λοιπόν, να τη γράψουμε όταν ούτε εγώ, ούτε ο Δαμιανός μεγαλώσαμε εδώ και δεν ξέρουμε την τύφλα μας για το εκπαιδευτικό τους σύστημα;!
Ξεκινάς θα μου πεις, πας και βλέπεις τα σχολεία και αποφασίζεις!

Χμμ... έτσι σκέφτηκα κι εγώ στην αρχή!
Αλλά όταν πρέπει να διαλέξεις ανάμεσα σε μεθόδους, όπως Νταλτονική ή καλειδοσκόπιο;;
Τότε τι κάνεις οεο;;;!
Η απάντηση είναι αρχίζεις και googl-άρεις! Ψάχνεις, διαβάζεις, ρωτάς!
Και αποκτάς, σιγά-σιγά, μια μικρή-ελάχιστη ιδέα του τι γίνεται εκεί έξω...

Ευτυχώς η χώρα 'πετάει' και σε αυτόν τον τομέα. Μπορείς να βρεις ότι πληροφορία θέλεις στο διαδίκτυο. Επίσης, διαθέτει πολύ καλά -και κυρίως- δημόσια σχολεία, τα οποία είναι πολύ διαφορετικά από τα δικά μας... δυστυχώς!
Θα σας αναφέρω κάποιες από τις διαφορές που μου έκαναν εντύπωση...

Πρώτη διαφορά:
Για τα παιδάκια που έχουν ξένους γονείς έχουν δημιουργηθεί ειδικά προνήπια, τα λεγόμενα voorschool. Έτσι το παιδάκι σου που στο σπίτι ΔΕΝ μιλάει oλλανδικά, όπως η Νικόλ, θα πάει ένα χρόνο πριν τα κανονικά νήπια για να μάθει τη γλώσσα μαζί με άλλα παιδάκια, τραγουδώντας, παίζοντας, διαβάζοντας βιβλία & παραμύθια.
(Κι αναρωτιέμαι, όταν στην Ελλάδα είχε αρχίσει εκείνο το κύμα από την Αλβανία ασχολήθηκε κανείς με εκείνα τα παιδιά;; Την απάντηση την ξέρουμε όλοι! Πόσο δύσκολο είναι να οργανώσεις ένα τμήμα σε κάθε σχολείο για να προετοιμάσει αυτά τα παδιά; Γιατί κάθε απόγευμα στα υπάρχοντα σχολεία να μη χρησιμοποιείται μια αίθουσα και δύο δασκάλες για δύο ώρες;)

Δεύτερη διαφορά:
Κάθε σχολείο έχει δικό του σάιτ.
Με πληροφορίες για τα πάντα, για το προσωπικό, για το πρόγραμμα, για τους κανόνες του σχολείου. Έχει φωτογραφίες από τις τάξεις, από δραστηριότητες! Στατιστικά στοιχεία, όπως πχ για το ποσοστό επιτυχίας στο πανεπιστήμιο.

Τρίτη διαφορά:
Αχ!Τι να σας πω! Κάτι δραστηριότητες στα σχολεία, που εγώ απλά γελάω με τις δικές μου αναμνήσεις!
Επισκέψεις σε φάρμες για να ταίσεις τα ζωάκια, για να καλλιεργείς φυτά, χώρο για ποδήλατα στην αυλή, τραμπολίνο, βιβλιοθήκες γεμάτες βιβλία, παραμύθια, επιτραπέζια... Τι να σας λέω!
Όταν είδαμε με τον Δαμιανό φωτογραφίες από ένα μοντεσόρι σχολείο που τα παιδάκια φορούσαν ποδιές και γάντια και φύτευαν λουλούδια, θυμηθήκαμε τη φοβερή γεωπονική δραστηριότητα που έχει καθιερωθεί στα ελληνικά σχολεία, εκείνη με το κεσεδάκι από γιαούρτι, το βαμβάκι και τις φακές που περιμένεις να ανθίσουν!
Γέλασα ναι, αλλά με ένα πικρόγλυκο γέλιο. Γιατί ήθελα κι εγώ μικρή να έχω φυτέψει λουλούδια, να έχω παίξει επιτραπέζιο με τους συμμαθητές μου, να μου μαθαίνουν ποδήλατο, να έχω κλειστά γήπεδα, να είναι υποχρεωτικό να μάθω κολύμπι, να με έχουν πάει να ταίσω νεογέννητα κατσικάκια...

Θα ήθελα όλα τα παιδιά των δικών μου συγγενών και φίλων να πάνε σε ένα τέτοιο σχολείο...
Και όχι μόνο το δικό μου παιδί...
Και δεν είναι τα χρήματα που χρειάζονται, ούτε οι εγκαταστάσεις... Τρίχες! Τα μυαλά τα κολλημένα είναι που δεν κάνουν τίποτα... Κι αν δεν μπορείς να σκεφτείς στο κάτω-κάτω πως να αναμορφώσεις το εκπαιδευτικό σου σύστημα, στείλε δέκα άτομα σε προηγμένες χώρες να ξεπατικώσουν το εκπαιδευτικό τους μοντέλο και να το προσαρμόσουν στα δικά σου δεδομένα όσο καλύτερα γίνεται!
Αλλά είπαμε ποιος νοιάζεται;;;

Δεν σας κρύβω ότι χαίρομαι για το παιδάκι μου, αλλά ταυτόχρονα λυπάμαι πολύ...

13 σχόλια:

  1. Στην Ελλάδα μόνο αν πληρώσεις ιδιωτική εκπαίδευση έχεις τέτοιου είδους παροχές. Πράγματι το παιδί σου είναι τυχερό, ιδίως αν σκέφτεστε να μείνετε επί μακρόν σε αυτή τη χώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα προνήπια Γεωργία μου είναι δημόσια; Εδώ στην Ελβετιία δυστυχώς είναι ιδιωτικά και με τιμές φωτιά και λαύρα... Γενικά πάντως όταν κάποιος βλέπει πώς είναι δομημένη η Παιδεία στο εξωτερικό, θλίβεται περισσότερο για την κατάντια της χώρας μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα ! Δυστυχώς μόνο οταν μένεις έξω έχεις την δυνατότητα να συγκρίνεις τέτοιου είδους πράγματα κ δυστυχώς απογοητευεσαι! Είμαστε κ εμείς χώρα της ΕΕ αλλα δυστυχώς απέχουμε μίλια., περισσότερο θα έλεγα οτι μοιάζουμε με την Αίγυπτο παρα με την Ευρώπη !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Auto ksanapes to! Perissotero se Arabia moiazoume para se Eurwph. h alhtheia na legetai.kai gw molis bghka ekswteriko kati xronia prin logw spoudwn k eida posa...milia apexoume apo ta eyrwpaika stantar. akoma k sthn koultoura mas moiazoume se arabia-tourkia.

      Διαγραφή
  4. Είναι μάλλον το καλύτερο που θα κερδίσει η Νικολέτα από την ζωή σας στην Ολλανδία! Σίγουρα θα είναι πικρόγλυκη η γεύση της δικής μας ανάμνησης.. αλλά δυστυχώς είναι όπως τα λες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σαν δασκάλα ζηλεύω πολύ τα όσα διάβασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τυχερή η Νικολέτα! Τουλάχιστον το παιδί θα είναι κερδισμένο ως προς την εκπαιδευση της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. τυχερη η Νικολετουλα..μακαρι και τα δικα μας παιδια να είχαν τετοια βιωματα..ο,τι κα να πεις για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι λίγο..κρίμα και πάλι κρίμα!! τουλαχιστον λες τα δικά σου παιδια θα ζήσουν πιο όμορφες εμπειρίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με έβαλες σε διάφορες σκέψεις....
    τα περισσότερα τα είπαν οι απο πάνω μου...
    είναι κρίμα που τα πράγματα δεν είναι έτσι στην Ελλάδα.. αναρωτιέμαι όμως πόσο είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε τα πράγματα.. και θα απαντήσω μόνη μου πώς είναι! λυπάμαι μόνο που τέτοιες ιδέες θεωρητικά θα βρούν πολλούς υποστηρικτές, πρακτικά όμως κανέναν...

    Καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ όμορφα ακούγονται όλα αυτά! Μακάρι να είχαμε και εμείς και τα παιδιά μας τέτοια σχολεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κορίτσια σας διαβάζω όλες και κουνάω κι εγώ το κεφάλι μου... Μακάρι να ήταν έτσι παντού στον κόσμο, για όλα τα παιδάκια... Και ναι είναι δημόσια τα προνήπια και εντελώς δωρεάν, για τα παιδάκια που δε μιλάνε στο σπίτι πολλά ολλανδικά. Για να τα προετοιμάσουν , αλλά και για να μην δημιουργούν πρόβλημα στην ταξη αργότερα! Τι να πω... ας ελπίσουμε ότι σε μερικά χρόνια θα αλλάξουν πολλά πράγματα στην Ελλάδα, και η εκπαίδευση πρώτη από όλα παρακαλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτή την διαδικασία την περάσαμε και εμεις.Ειμασταν αναμεσα σε Montessori kai Daltonmethode .τελικα πήγε σε ενα Daltonmethode σχολείο.Σε 3χρονια θα μπούμε παλι σε αυτή την διαδικασία διότι πρέπει να αποφασίσουμε που θα συνεχίσει μετα το δημοτικό.Ηδη έχω αρχίσει να συλλεγω πληροφορίες για το τι επιλογές έχει το κάθε σχολείο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πόσο ενδιαφέροντα όλα αυτά! Τυχαία έπεσα στο blog σου, αλλά με τράβηξαν οι ιστορίες σου από την Ολλανδία. Πράγματι, το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι απαράδεκτο, και κανείς δε φαίνεται να ενδιαφέρεται γι' αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή