Σάββατο 6 Απριλίου 2019

Μεγαλώνοντας μέσα στην ελληνική οικογένεια - ΒΙΒΛΙΟ



Ένα βιβλίο που έχω διαβάσει δύο φορές, και τις δύο όσο ήμουν έγκυος στα κορίτσια μου.
Ο συγγραφέας, Ματθαίος Γιωσαφάτ, φυσικά δε χρειάζεται τις δικές μου συστάσεις...
Είναι πασίγνωστος ψυχίατρος- ψυχαναλυτής, το βιογραφικού του οποίου είναι τεράστιο, και σε έκταση & σε ουσία.
Το βιβλίο του αυτό καταπιάνεται με τα πρώτα χρόνια της βρεφικής & παιδικής ηλικίας, και τη σημασία αυτών στην μετέπειτα ενήλικη ζωή.
Σας το συστήνω χωρίς δεύτερη σκέψη, καθώς εμένα με βοήθησε πολύ (και σε πολλά!), και ακόμα και σήμερα, η σκέψη μου ανατρέχει συχνά σε αυτό.
Είναι ευκολοδιάβαστο, και απόλυτα κατανοητό, παρ' όλη την πολυπλοκότητα του αντικειμένου.
(Και μόνο από το ''57η έκδοση'' που αναγράφεται στο εξώφυλλο, καταλαβαίνετε...)


Απόσπασμα από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

"Το παιδί είναι ο πατέρας του ενήλικου" είπε ο Freud, εννοώντας ότι οι εμπειρίες του παιδιού καθορίζουν την προσωπικότητά τους όταν είναι ενήλικος. Ασφαλώς παίζουν ρόλο και οι κληρονομικές καταβολές, αλλά γι' αυτές δεν μπορούμε να κάνουμε ακόμη κάτι ουσιαστικό. Γνωρίζουμε όμως σήμερα, από την Ψυχανάλυση κι άλλες σχετικές επιστήμες, τον τεράστιο, καθοριστικό ρόλο των γονιών - και το βιβλίο επικεντρώνεται ακριβώς σ' αυτό το ρόλο. Τι είναι σωστό, τι λάθος στη συμπεριφορά των γονιών; Πως η συμπεριφορά αυτή καθορίζεται από την δική τους παιδική ηλικία;"


'Μεγαλώνοντας μέσα στην ελληνική οικογένεια"
'Η ψυχοσεξουαλική ανάπτυξη του παιδιού και ο ρόλος των γονιών.
Μια ψυχαναλυτική προσέγγιση.'
ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΓΙΩΣΑΦΑΤ
Εκδόσεις Αρμός (2010)
Σελίδες: 175
www.armosbooks.gr
 photo sig1.png

Δημοσίευση σχολίου

© mia mama sta xena. Made with love by The Dutch Lady Designs.