Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

Σημάδι Αγάπης #not.

"Σου φέρεται άσχημα επειδή του αρέσεις".

Όταν ήμουν μικρή είχα ακούσει αυτήν την έκφραση πολλές φορές από μεγαλύτερους για να μου εξηγήσουν περίεργες συμπεριφορές αγοριών.
Όχι, ότι έπαθα κάτι. 
Δηλαδή δεν είναι ότι επειδή μου το έλεγαν έγινα ανεκτική σε συμπεριφορές.
Ίσα-ίσα που γενικώς δεν σήκωνα και πολλά. Ούτε ως παιδί, ούτε ως έφηβη, ούτε αργότερα ως ενήλικη. Αν κάποιος δε μου φερόταν καλά, τον έστελνα στη μαμά του. Και δεν μιλάω φυσικά για ξύλο (...εκεί θα τον έστελνα μάλλον στο νοσοκομείο), εννοώ για πιο ήπιες συμπεριφορές, που έδειχναν όμως και πάλι έλλειψη σεβασμού.

Παρόλα αυτά, θεωρώ πολύ λάθος αυτήν τη δήλωση.

Πριν λίγες μέρες η Νικόλ μετά το σχολείο ήταν πολύ αναστατωμένη με κάποιον συμμαθητή της. Γιατί την πειράζει, της δαγκώνει τη σβήστρα, της ζωγραφίζει τα τετράδια κτλ.
Ίσως και να του αρέσει. Και δεν σας κρύβω ότι σκέφτηκα να της το πω.
Όμως κρατήθηκα. Γιατί απλά είναι λάθος. Γιατί και να του αρέσει είναι λάθος ο τρόπος που το εκφράζει. Κι ας είναι μικρός. Δε με αφορά. Αφορά τη δική του μαμά να του μάθει πως να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του. 
Εμένα με νοιάζει το τι κάνει. Και αν αυτό που κάνει ενοχλεί την κόρη μου, τότε δουλειά μου είναι να της μάθω πώς να τον διαχειριστεί. Πώς να τον σταματήσει. Και κυρίως να της μάθω να μην την στεναχωρούν τέτοιες χαζές συμπεριφορές. 
Ως εκεί.

Θυμάμαι όταν ήμουν στο δημοτικό, έναν συμμαθητή μου τον Μίλτο.
Που με κυνηγούσε στο διάλειμμα όταν παίζαμε όλοι μαζί. Με κυνηγούσε με όλη του τη δύναμη, μέχρι να μην αντέχω άλλο από το λαχάνιασμα.
Πόσο αφάνταστα μου την έδινε, γιατί με έπιανε και με έβγαζε γρήγορα από το παιχνίδι.
Μια μέρα θυμωμένη τον ρώτησα: "Γιατί κυνηγάς πάντα εμένα;"
Θυμάμαι ακόμα την απάντησή του: "Επειδή σε αγαπάω".

(Αλήθεια ρε αγόρια, γιατί είστε τόσο γκάου μικρά; ...κάποια παραμένετε κι όταν μεγαλώσετε δηλαδή, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα, για άλλο ποστ).

Δεν καταλάβαινα ούτε τότε, ούτε και τώρα, γιατί αν αγαπάς κάποιον τον ενοχλείς, τον πιέζεις και τον στεναχωρείς. Δεν το καταλαβαίνω και δεν θέλω να το καταλάβω κιόλας.
Το μόνο που θέλω είναι οι κόρες μου να μάθουν να λένε "Κόφτο". 
Μόνο αυτό. 





Δημοσίευση σχολίου

© mia mama sta xena. Made with love by The Dutch Lady Designs.